2013-02-13

Mässingen

Sju kilometer blev det idag. På bandet. Varav de fyra sista i lätt uppförslut. Alltså jag springer inte. Jag går. Raskt. Jag vet inte hur man gör när man springer. Småsprang över vägen idag på väg till bandet, och höll på dö. Fick ont överallt. Och då är vägen inte bredare än en... väg. Så jag hasade mina sju kilometer och kände mig väldigt nöjd med det. Sen lämnade jag in två skoluppgifter och kände mig nöjd med det. Vad är det frågan om? Jag är väl aldrig nöjd. Nä, men nöjdare. Är det ens ett ord? Nu är det ett ord.

Apropå ord som jag gillar så mycket. Lärt mig två nya den senaste veckan. Båda från kvällspressens tvivelaktiga löp. Det ena var "sexutpressning" och det andra "elevsex". Det sista kom från Metros löpsedel, är det en kvällstidning? Bara en skittidning skulle jag säga. Men ändå. "Elevsex" liksom. Säg det en gång, det ligger som en klick jordnötssmör i käften. Typ. "Sexutpressning" är mer hårt och okammat.

Jaja. Imorgon är det vägning igen. Vet inte om jag törs. En sak som jag kommit på mig själv med att göra när jag väger mig är att hålla upp tuttarna en bit. Som om jag blir lättare då... Konstigt. Ja, givetvis väger jag mig i bara mässingen.

1 kommentar:

blue_swede sa...

Håll upp tuttarna och håll andan, så håller jag tummarna för att du är nöjd-are med resultatet!