2013-03-30

Sol

Sitter på karlns balkong med datorn och inbillar mig att jag känner mig Carrie Bradshawish. I själva verket sitter jag ganska illa och ser knappt nåt på skärmen för solen skiner så infernaliskt. Men ändå. Karln sitter inne och skriker åt en fotbollsmatch. "Blås då jävla hora!!". Sport är inte bra för nerver eller kropp. Har sagt det förr. Påsk alltså. Bryr mig inte så mycket. Inte alls faktiskt. En grannpappa ute och busar och leker aliens med sin 3-åring. En öl och lite chips till mig. Som sagt, strålande sol. Inget att säga, egentligen.Förtränger skoluppgifterna å det grövsta. Gött mos alltså.

1 kommentar:

blue_swede sa...

Högtider i största allmänhet är överskattat för oss UFO:n som inte lever helt "normala" Svenssonliv?
Idag är det Qingming, gravsoparfestival-dagen. Då gör man picknick på släktens gravar, eldar upp lite låtsaspengar, och pangar smällare. Samma samma olika.