2012-01-17

Bacon

Jodå. Jag lever. Klarat mig igenom jul och elände. Annars inte mycket nytt. Har gett mig in på den här LCHF-dieten. Andra dagen. Skeptisk. Känner mig fetare än nånsin... Ägg och bacon och ost och grejer på löpande band. Nötter och korv. Går jag ner i vikt av detta ska jag äta upp min hatt. Om jag hade haft en. Höhö. Kul.
Nån som sa att det enda som omvandlas till fett på kroppen är "oanvända" kolhydrater. Alltså inte fettet man äter. Kan det verkligen vara så? Varför har ingen sagt nåt??
Ska väga mig på måndag morgon och det kommer bli mycket intressant. Med betoning på "mycket". Ska väl ut och promenera lite också. Köpt nya skor och allt. Passa på de dagar det inte regnar sidledes.
Reggade mig på Twitter idag. Men begriper inte riktigt grejen...
Nu ska jag kolla på ett eller två avsnitt av "Band of Brothers" och känna mig som ett praktfetto. Rapa bacon med lite fetaost i mungipan.

2 kommentarer:

blue_swede sa...

What? Min förra kommentar gick upp i nåt error... men i korthet var jag 1-glad att du är här igen, 2-också i uppstart för ett anti-fetto-projekt, men vet inte hur det ska gå. Träning och pulver tänkte jag testa, hm... kanske bättre att köra "all in" med en konsekvent LHCHF-vahetterenurå-diet? Heja dig!

Six sa...

Pulver har jag ju provat ett antal gånger och för mig funkar det inte alls, står inte ut med att ständigt vara skithungrig. Men som jag äter nu är jag mätt och belåten mest hela dagarna. Men vi får ju se om det funkar. Som sagt. Lycka till med pulvret och börja blogga nån jäkla gång!!! ;)