2011-12-05

TRÖTT

Jag. Är. Så. TRÖTT!!
Vaknar 08. Hemma 16. Kan lätt ta en lur mellan 17 och 18. Måste då ställa larmet, annars sover jag till nästa dag. "Men då kan du inte somna på kvällen sen!?"
Jo. O ja. Oj. Jag somnar lätt vid 00 och sover som en gris igen till 08.
På helgen, om jag bara hänger hemma på kvällarna, vilket jag oftast gör nu för tiden; somnar vid 01, vaknar vid 12. Gärna en liten lur vid 16-snåret. And so it goes. Äter inte så hälsosamt kanske, men ändå. Köpte nåt blask på apoteket som man ska halsa i sig "vid behov". Vid behov. Alltså småsmutta hela dagarna. Ha med sig i plunta? Verkar inte heller funka. Ögonen känns ständigt som två tjocka klumpar som bara vill falla ihop. Sooovaaaa...

Måste försöka börja med mina promenader igen. Över en månad sen sist. Men mina gåskor knarrar. Ljudligt! De har verkligen sett sina sista dagar. Har inte råd med nya. Ursäkt ett. Vädret har ju varit uuuselt. Ursäkt två. Jobbigt med omställningen att gå upp tidigt varje morgon. Delvis sant, men ändå. Ursäkt tre.
Har gått upp i vikt igen. Skulle vilja ha en matsedel att följa strikt. Tydliga direktiv om vad som ska ätas och hur och när. Med hälsosam mat. Smalare mat. Fast inte sådär Anna Skipper-krångligt och dyrt. Simpelt, smalt och billigt! Hatar att laga mat och hålla på gegga. Simpelt och bra som sagt.
Eller ännu bättre, matlådor levererade till dörren! Nån som vet nåt bra sånt ställe? Kostar ju knappast mer än att kuta på svindyr-Konsum varenda dag och aldrig köpa nåt vettigt ändå...
Usch, sånt bök. Går och lägger mig. Klockan är sent!

Adjö.

3 kommentarer:

blue_swede sa...

Hm, förmodligen har du redan tänkt, men det kanske är läge att åtminstone kolla järnvärdet i blodet? Trötthet är ju typiskt för lågt Hb. Budgetvarianten om inte investera i ett läkarbesök kan ju vara att regga sig som blodgivare, så kollar de ju upp kvallan på den röda vätskan automatiskt...
Annars är ju många extra trötta nu, inget ovanligt. Jag påverkas inte direkt i humör och pigghet av årstiderna, jag är mer jämnseg.. men kanske blir du lite trött av att vara understimulerad? Äsch, vad vet jag. Men kolla Hb-värdet, det är ju en enkel första koll, det är egentligen mitt enda tips!

Six sa...

Är inte lämpad för blodgivning. Har provat, men dom tyckte jag var för "svårstucken". Karvade och höll på, såg ut som en mästerpundare efteråt. Men du kanske har rätt i det där med järn.

Agneta - My Nail Mania sa...

Håller med blue_swede. När du ändå kollar upp järnvärdet så be dem kolla sköldkörteln också vilket också har med viktuppgång att göra eftersom den styr ämnesomsättningen.