2011-12-04

Brevbärare

Min nya last: nyponsoppa. Mycket användbar info, I'm sure.
Imorrn ska jag iväg till min "arbetsmarknadspolitiska åtgärd" igen. Kära nån.  Mycket flum ska det vara. Men visst kan jag väl sitta där och hänga och slippa ifrån drakarna på AF ett tag. Smida planer i lugn och ro. Inte min starka sida, smide, men vaddå. Gammal man gör så gott han kan. Gammal dam också.
Idag på torget såg  jag en karl komma cykande utstyrd i shorts, kavaj och ridhjälm. Alltså en sån svart old school modell med sammet på. Shorts i 3 grader och snålblåst? Trodde det var enbart brevbärare som körde med sånt (vad ÄR det med brevbärarkåren och shorts??). Fast han kanske var brevbärare. Fast civil. Eller nåt. Men ridhjälmen då?
Bäst jag slutar. Det här slutar aldrig väl. Adjö.

En gammal bild:


3 kommentarer:

Tant M o lilla R sa...

underbar bild :)

Saga sa...

Jag skulle vilja säga "Vad är det med män?" för jag har då aldrig sett en kvinna i shorts på vintern.

Jag är dessutom säker på att det är män som står för all ondska här på jorden. Ofta kvinnor startar krig?

Fin bild däremot :)

blue_swede sa...

Eller gubbar med cykelhjälm och slalomglasögon på cykel? Förbjud!!!