2013-08-07

Final

Jag har bestämt mig. Jag slutar med öl. Och alkohol i alla former. Det har blivit för mycket. Jag har förstört så mycket fint på grund av mitt usla ölsinne. Jag är inte beroende, tror jag, men bättre att sluta innan man blir det. Jag skulle ha gjort det för ett år sen. Om inte tidigare. Innan jag lyckats förstöra det finaste jag haft. De senaste fem åren har kantats av fyllor och bakfyllor och ångest och ånger. Nåt att sträva efter? Nja. Så nu är det nog. Punkt. Slut. Drack min sista öl i söndags. En mycket trevlig kväll. Det får vara den stora finalen. Jag ska börja må bättre. Synd bara att det krävdes ett totalhavererat förhållande för att jag skulle fatta. Att jag måste må bättre. Men idioten inom mig vägrar som vanligt ge upp. På nåt vis SKA det bli vi igen. Vi har ändå vår grej. Det ska gå. Kanske inte den här veckan, men jag ger mig inte. Korkat? Kanske.

3 kommentarer:

maria sa...

Bästa jag läst på länge!
Ingen har någonsin blivit smart av alkohol.

Six sa...

Så det ÄR korkat och dumt att hoppas att det blir vi igen..?

blue_swede sa...

Vad du är stark som har orkat och vågat en insikt om dig själv, hur du är och blir i vissa situationer, och hur du vill vara! Och fanimig, ibland måste man ju ner på botten innan man har fast mark under fötterna, enligt klyschan. En del saker har man inte vett att uppskatta fullt ut innan de är borta. Been there, finns en sorg i hjärtat som jag matar lite varje dag så att den ska hålla sig vid liv, inte glömma, inte klanta sig på samma sätt igen. Om det går att undvika. Fy f.
Medkänsla och support!