2013-07-02

Kökstjänst

Iväg och knega imorgon, minsann. Tur att jag får nåt att göra även om det bara är 5-7 timmar eller liknande. Väninna dubbelbokade sig, satt upp sig på två kneg, sitt vanliga och ett annat. Går ju inte. Jag hoppar in och fixar på det andra tills hon är färdigjobbad på det vanliga. Arbetsuppgiften? Simpel (hoppas jag) kökstjänst ute på galoppbanan där det byggs och fixas inför den årliga hårdrocksfestivalen som går av stapeln torsdag-lördag. Med lite tur kanske jag, utöver vanlig lön, belönas med ett festivalpass... Vem vet.

2 kommentarer:

blue_swede sa...

Jag röstar också för att festivalpass är en lämplig kompensation!
Förra sommaren var det sjukt många tält kvarlämnade efter den festivalen kunde man läsa på en friluftssajt. Kanske en schysst business att samla tält och kränga dem för några hundringar efteråt...

Six sa...

Men var kränger man dom? Och undrar om det är nåt kvar av dom? Är det inte lite en grej att typ förstöra allt när man campat klart? Eller vad vet jag. Och tänk vad äckliga alla tält måste vara... Inpyrda av diverse kroppsvätskor...