2013-01-17

Karl

Det har varit några eländiga veckor. Började väl ungefär mitt i december med ett bråk med en bekant. Sen blev det bråk med min bättre hälft. Sen blev det ännu mer bråk med min bättre hälft. Så pass att det tog slut. Nästan. Jag gick som i en dimma en hel vecka och blev ännu mer isolerad i min skrubb än vad jag brukar vara. Otäckt. Men nu har det rett ut sig och det ät dags att få fart på det så kallade livet igen. Skulle ut på praktik via skolan veckan efter nyårsveckan. Det ställde jag in. Kunde ju inte sitta på en praktikplats och storlipa, liksom. Skolan har jag inte tittat åt på evighet. Samt att det är dags att ta tag i fläskproblemet. En gång för alla (hört den förr?).

Var börjar man? Är hemma hos min bättre hälft i ytterligare några dagar, men måste ta och styra upp två nya veckor för praktik. Och kolla upp hu jag ligger till med alla eländesuppgifter i skolan. När jag kommer hem (och när jag får nästa "lön", inte minst) är det dags för fläsket att brännas. Tänkte prova att köra lite LCHF-aktigt igen. Fast ta det mer seriöst den här gången. Kollat lite bloggar i ämnet och känner mig en smula pepp. Men jag är ju veligast i världen... Men jag måste göra nåt. Väger som en hel karl nu. INTE kul.

2 kommentarer:

blue_swede sa...

Vet inte vad säga, mer än att du ju verkar ha kommit ur det jobbigaste och har en plan? Go girl!

Six sa...

:)