2011-12-01

Distans

Jorå, det rör på sig lite som sagt. Litet "bakslag" idag, dock. Den här "sova-i-ett-år"- känslan, som jag är allt för bekant med, gjorde sig påmind. Men jag bet ihop.

Funderar på skrivarkurs. Kollat upp några. Men givetvis sket jag på mig (nästan) när jag läste att man ska bifoga nåt man skrivit när man skickar ansökan. vad skulle jag skicka med, liksom? Ett utdrag ur gamla gnällbloggen? En shoppinglista? Känns lite omöjligt, för att inte säga HELT omöjligt, att sätta sig och skriva nåt på beställning. Snabbt måste det gå, också. Sista ansökningsdatum har passerat eller ligger mycket nära i tiden på de flesta kurserna. Skrivarkurs på distans, ska tilläggas. Tänker inte beblanda mig med pöbeln i onödan. Om jag inte måste. Sitta hemma på kammarn, bestämma tider själv, perfekt.

Sen har jag funderat på en "riktig" utbildning till nästa höst. Som man kanske till och med kan få ett jobb tack vare, hör och häpna.
Men det är mycket som ska styras upp inför det här "riktiga". Gamla betyg ska hittas/beställas, datorkunskaper ska slipas på... Och lite sånt. Och jag är ju fortfarande mitt gnälliga och bekväma jag, glöm inte det. Har liksom inte gått och blivit en övermänniska i en handvändning.

Så det går lite trögt. Men det gör inget. En sak i taget.

2 kommentarer:

Saga sa...

Fy fan vad du är bra!

Agneta - My Nail Mania sa...

Åh vad roligt! Jobbigt att ta tag i allt förstås men roligt med "viljan".